W CZYM MOŻEMY POMÓC?
- wypis z rejestru gruntów (Starostwo Powiatowe – Wydział Geodezji);
- wypis z kartoteki budynków – jeśli nieruchomość jest zabudowana (Starostwo Powiatowe – Wydział Geodezji);
- informacja o miejscowym planie zagospodarowana przestrzennego (Urząd Gminy);
- zaświadczenie o rewitalizacji (Urząd Gminy);
- zaświadczenie stwierdzające czy nieruchomość jest objęta uproszczonym planem urządzenia lasu lub decyzją o której mowa w art. 19 ustawy o lasach (Starostwo Powiatowe – Wydział Środowiska);
ewentualnie:
- dla nieruchomości z podziału: mapa z projektem podziału nieruchomości oraz ostateczna decyzja Wójta Gminy/Burmistrza/Prezydenta zatwierdzającą podział nieruchomości (jeśli podział nie został uwidoczniony w księdze wieczystej);
- prawomocne postanowienie spadkowe lub wypis zarejestrowanego aktu poświadczenia dziedziczenia (jeśli podstawę nabycia zbywcy jest dziedziczenie, a nie jest on dotychczas ujawniony w księdze wieczystej);
- zaświadczenie Naczelnika Urzędu Skarbowego o uregulowaniu podatku od spadków i darowizn (jeżeli były podstawą nabycia zbywanej nieruchomości; w przypadku darowizn i zniesienia współwłasności jeżeli nabycie nastąpiło po 1 stycznia 2007 roku).
- wypis z kartoteki lokali (Starostwo Powiatowe – Wydział Geodezji);
ewentualnie:
- prawomocne postanowienie spadkowe lub wypis zarejestrowanego aktu poświadczenia dziedziczenia (jeśli podstawę nabycia zbywcy jest dziedziczenie, a nie jest on dotychczas ujawniony w księdze wieczystej);
- zaświadczenie Naczelnika Urzędu Skarbowego o uregulowaniu podatku od spadków i darowizn (jeżeli były podstawą nabycia zbywanej nieruchomości; w przypadku darowizn i zniesienia współwłasności jeżeli nabycie nastąpiło po 1 stycznia 2007 roku).
- zaświadczenie ze spółdzielni mieszkaniowej o przysługującym prawie do lokalu;
- prawomocne postanowienie spadkowe lub wypis zarejestrowanego aktu poświadczenia dziedziczenia (jeśli podstawę nabycia zbywcy jest dziedziczenie, a nie jest on dotychczas ujawniony w księdze wieczystej);
- zaświadczenie Naczelnika Urzędu Skarbowego o uregulowaniu podatku od spadków i darowizn (jeżeli były podstawą nabycia zbywanej nieruchomości; w przypadku darowizn i zniesienia współwłasności jeżeli nabycie nastąpiło po 1 stycznia 2007 roku).
- wypis z rejestru gruntów (Starostwo Powiatowe – Wydział Geodezji);
- wypis z kartoteki budynków – jeśli nieruchomość jest zabudowana (Starostwo Powiatowe – Wydział Geodezji);
- informacja o miejscowym planie zagospodarowana przestrzennego (Urząd Gminy);
- zaświadczenie o rewitalizacji (Urząd Gminy);
ewentualnie:
- prawomocne postanowienie spadkowe lub wypis zarejestrowanego aktu poświadczenia dziedziczenia (jeśli podstawę nabycia zbywcy jest dziedziczenie, a nie jest on dotychczas ujawniony w księdze wieczystej);
- zaświadczenie Naczelnika Urzędu Skarbowego o uregulowaniu podatku od spadków i darowizn (jeżeli były podstawą nabycia zbywanej nieruchomości; w przypadku darowizn i zniesienia współwłasności jeżeli nabycie nastąpiło po 1 stycznia 2007 roku).
- dane osoby powoływanej do spadku (imię, nazwisko, imiona rodziców, PESEL (data urodzenia);
- odpis skrócony aktu zgonu spadkodawcy;
- odpis skrócony aktu małżeństwa osoby zmarłej;
- PESEL osoby zmarłej (z dowodu osobistego lub z zaświadczenia Urzędu Gminy);
- odpisy skrócone aktów urodzenia dzieci osoby zmarłej (w przypadku kobiet które zmieniały nazwisko – dodatkowo odpisy skrócone ich aktów małżeństwa);
- wypis testamentu notarialnego lub oryginał testamentu własnoręcznego (jeśli został sporządzony);
- oświadczenia o przyjęciu, odrzuceniu spadku, zrzeczeniu się dziedziczenia (jeśli były składane);
- jeśli w skład spadku wchodzi nieruchomość – numer księgi wieczystej.
- odpis aktu zgonu spadkodawcy;
- odpis skrócony aktu małżeństwa;
Dokumenty do czynności notarialnych należy przedłożyć w oryginale, przy czynności proszę mieć ze sobą ważny dowód osobisty lub paszport – w celu stwierdzenia tożsamości stawających.
Przed wizytą w Kancelarii Notarialnej upewnij się, że Twój PESEL nie jest zastrzeżony.